Acil Pasaport :)

Bundan sonraki yazılarda Hollanda için başvuru sürecinin aşamalarını adım adım anlatmak istiyorum çünkü biz başvuru yaparken internette bununla ilgili düzgün bir bilgiye ulaşamamıştık. 

Ama bu sürecin en başında en önemlisi tabi ki pasaportunuz. Hayır benim gibi "ya tüm vizeler için pasaportun bitmesine  6 ay süre olması yeterli benimkinin bitmesine daha 8 ay var değiştirmesem de olur" demeyin. Şartları iyi okuyun :)

Görsel alıntıdır dememe gerek yok sanırım :)
Hollanda için bu durumda öncellikle başvuralacak vize MVV'dir. MVV için de pasaportunuzun geçerlilik süresinin bitmesine en az 12 ay kalması gerekmektedir. Böyle bir bilgiyi başvuruya başlamaya çok az bir zaman kala öğrendiğinizde napıyorsunuz, hemen panik yapıyorsunuz. Yeterince panik yapıldıktan sonra burası Türkiye her işin bir oluru vardır diyip bünyeyi rahat konuma alıyorsunuz :)

Sonra https://epasaport.egm.gov.tr/ web sitesinden size yakın bir emniyet müdürlüğüne en yakın randevu tarihini alıyorsunuz ama tabi ki yeterince yakın bir tarihe almak mümkün olamayacaktır, sorun yok. Öncelikle benim yaptığım gibi ara ara boşalan randevu var mı diye bakıp öne çekebilirsiniz ama bunun için cep telefonunuzda sayfayı sürekli açık tutup her kahve yudumunuzdan sonra ya da her kırmızı ışıkta durduğunuzda sayfayı yenilemeyi deneyebilirsiniz. Hatta eşinizden "ya sen bununla ilgili bir program yazsana randevu boşalınca bana haber versin" diyebilirsiniz ama pek de işe yaramıyor en fazla bir gün öne alabildim çok kasmayın yani :D

(Acil pasaport için başvuru diye de bir seçenek var ama onun formunu doldurmanız için görevli memurun uçak biletinizin aslını görmesi gerekiyor)

Neyse kurallar çerçevesinde her yol denendiyse kural dışı olanlara geçebiliriz. Bir sabah erkenden alırsınız tüm evraklarınızı dayanırsınız ilçe emniyet müdürlüğünün kapısına (dayanırsınız derken düzgünce pasaport şubeye çıkarsınız yani) sonra başlarsınız boynu bükük bir şekilde acele olarak pasaporta ihtiyacınız olduğunu, başvuruyu şimdi yapsam olmaz mı minvalinde sorular sormaya. Karşınızdaki memur nuh diyip peygamber demeyebilir dert etmeyin. Amannn ilçe mi bitti size, atlarsınız arabaya hedef bir sonraki ilçe emniyet müdürlüğü... Nasıl olsa babacan bir polis memuruna bir yerlerde denk gelirsiniz :)

Diğer ilçe emniyet müdürlüğünde de yeterli ajitasyonu yaptıktan sonra vicdana gelen babacan memur bulunur. Bu seferde "eee siz başka yere randevu almışsınız buradan yapamayız ki" derlerse yılmayın onun da çözümü var. Hemen cep telefonundan e-pasaport sayfasına girilir, diğer randevu iptal edilir ve bu ilçe için rastgele randevu alınır, böylece sizin başvurunuzla o aldığınız randevu ilişkilendirilir. Başvuru belgeleri verilir ve huzur içinde çıkılır.

Sonra cep telefonunuza gelen pasaportunuz kargoya teslim edilmiştir yazısını gördüğünüz günün ertesi sabahı PTT Kadıköy Posta Dağıtım Merkezi'ne gidilir ve pasaport dağıtıma çıkmadan alınır. Yaklaşık 40 saatlik bir sürede yepyeni pasaporta kavuşulmuş olunur. 

Neyse bünye çok da macera aramıyorsa tabi paşa paşa zaman varken yenileyin derim pasaportu ama "yokkk zaten ülkeden gidiyoruz bir daha nerde böyle ekşın" derseniz buyrun izlenecek yol yukarıda :D

Yorumlar

  1. Deneyimlerinizi aktardığınız yazılarınız için çok teşekkürler. Yakında biz de Hollanda'ya göçeceğiz ve bunun için bahsettiğiniz MVV vizesine başvuracağız. Ancak sizin belirttiğinizin aksine ne ben ne de Hollanda'da işe başlayacağım şirketin HR departmanındaki ilgili pasaportun en az 12 ay geçerli olması gerektiğine dair bir ibare bulamadık. MVV 3 aylığına veriliyor, pasaportun da MVV bitiminden sonra 3 ay daha geçerli olması isteniyor, yani 6 ay yeterli görünüyor. HR departmanı bunu Hollanda'da ki yetkililere danıştığında onlar da 6 ay gereçliliğin yeterli olduğunu belirtmişler.

    Bizim kaçırdığımız yazılı bir kaynak adresi biliyorsanız ya da burası Türkiye, kraldan çok kralcıların ülkesi diyorsanız, lütfen konuya biraz daha açıklık getirebilirseniz iyi sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle hayırlı olur inşallah sizin içinde yeni hayatınız ve bu süreç. Hollandaki şirketimiz bu süreç için profesyonel bir danışmanlık şirketi ile anlaşmalıydı. Bizim için tüm bu süreci Expat Management Group yönetti. Bize Hollandadan gönderilen evraklarda "Your passport must be valid for at least 12 months from the time that you arrive in the Netherlands." ibaresi vardı. Benim pasaportumun bitmesine 8 ay süre vardı scan edip gönderdik ama süresi az diye kabul etmeyip daha uzun süreli bir pasaport talep edilince alelacele değişmek zorunda kaldım. Biz de durum bu şekilde gelişti yani :)

      Sil
    2. Yanıt için teşekkürler. Ankara konsolosluğuna e-posta ile sordum, "MVV için 6 ay yeterli ancak sonrasında Hollanda'da alınacak oturma izninin süresinin pasaport süresinden uzun olması mümkün olabilir mi bilemiyorum, IND'ye sormanız gerek ama yerinizde olsam uzatırdım" şeklinde bir yanıt aldım ve gittim uzattım :)

      Sil
    3. Sanırım bizden de o nedenle daha uzun süreli bir pasaport talep etmiş olabilirler. En iyisi uzatmak olmuş, sonrasında buraya gelip sorun yaşamaktansa önlem almak daha iyi olmuş :) Umarım süreç sizin için de sorunsuz gelişir :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tüm Parti ve Kutlamalar İçin Kağıt Ponpon Yapımı

Yurtdışına Taşınma Kararı Almanın Duygusal Yönü

Gelin Telim Olmadan Asla