Kayıtlar

Yok ya özlemek değil, gözüme kedi kaçtı...

Resim
Merak edilip en çok sorulan kısım "Alıştınız mı?" oluyor , en çok yazı beklenen konu da bu sanırım. Alışmak önemli olan kısım değil bence. İnsan 45 günde bir alışkanlığı edinebilir ya da bir alışkanlıktan vazgeçebilirse, o zaman yaşamaya başlayınca bir süre sonra alıştığınızı göreceksiniz zaten. Bazı şeyleri garipsemek, özlemek, yadırgamak ya da daha rahat, daha iyi, daha güvende vs hissetmek işte bence asıl olay tam da bu kısımda. Bunlar herkese göre değişebilir kavramlar tabi ki o nedenle ben ancak benim yaşadıklarımdan örnekler verebilirim.
Özlemle ilgili birşeyler yazmadan önce bir filmden bahsetmek istiyorum: Kedi, belgesel niteliğinde bir film. Bir çoğunuz facebook vs gibi mecralarda eminim fragmanını görmüşsünüzdür. "İstanbul'da kediler, kendimizin aynadaki yansımadır" diyor film. Tabi ki Türkiye'de beklenen ilgiyi görmedi şaşırdık mı, şaşırmadık bence ama dünyada Amerika, Brezilya, Kanada, Avrupa'nın neredeyse tamamı, Güney Kore, Tayland, Tayva…

Ev Bulmak ve Ev Kiraları

Resim
Ev bulmak Türkiye'den gelmeden halledilebilecek bir konu değil öncelikle. Halbuki Türkiye'de öyle mi; Ankara'da biz 1 günde ev bakıp tutmuş, İstanbul'da da sadece 2 gün sürmüştü.

Öncelikle nerede oturmak istediğinize karar vermek önemli şehrin merkezinde herşeye yakın mı yaşamak istiyorsunuz, yoksa şehrin dışında herşeye uzak ama sakin bir yerde mi? Tabi çocuğu olanlar için durum bu ikisinin de dışında gelişiyor, çünkü önce okulu seçip sonra o okulun bölgesinde bir yere taşınmak gerekiyor.

Biz Amsterdam'da kanallar bölgesinden uzaklaşmadan şehir merkezinde yaşamayı tercih ettik. Amsterdam için en yaşanabilir bölgeler nereler derseniz genç tek ve çift insanlar için önerebileceğim bölgeler Jordaan, Grachtengordel (kanallar bölgesi), De Pijp, Oud West, Oud Zuid, Overtoom civarı olacaktır. Oost, westin bir kısmı ve zuid de birkaç uygun seçenekli alternatifler arasında yer alabilir.

Noord çok şehirden kopuk olduğu için ve yukarıdaki bölgeler dışında da Amsterdam'da…

Geldiğinizde Yapsanız İyi Olur Dediğim Tavsiyeler

Resim
Şimdi taşınma ile ilgili aşamaları anlatırken herşey böyle çok kolay gerçekleşmiş gibi gelebilir, öyle ciddi bir sorun ya da sıkıntı ile karşılaşmadık ama tabi ki ufak tefek hesaba katılmayan şeyler de oldu, onlar da tuzu biberi diyelim.


Gelelim neler tecrübe ettik; Ev eşyalarından kurtulma planı hazırlayın Öncelikle bu postta da bahsettiğim gibi en büyük sorun evdeki büyük eşyayı satmak oldu. Böyle "yakalım evi, hepsini çöpe atalım daha iyi" modları yaşadık tabi :D Neyse ki bir şekilde iyi kötü halloldu. Taşınacağınız belli olur olmaz bence eşyalarla ilgili ne yapılacağını hemen çözün derim. Ciddi sıkıntı olabiliyor.
Eğer arabanız varsa ve taşınmadan önce bizim gibi henüz satmayı planlamamışsanız da her türlü trafik işlemi ve alım satımı için ailenizden birine vekalet verebilirsiniz, böylece siz gittiğinizde sorun yaşamazsınız.
Bundan sonraki 2 maddeyi okumadan önce şu postu okuduğunuzdan emin olun. Eminseniz devam edelim. İlk maaşa ulaşamayabilirsiniz hazırlıklı olun En büyü…

Türkiye'deki Bankacıları Sevip Koruyun, Sonra Özlersiniz :)

Resim
Şimdi burada bankacı olmak iyi iş; zaten çok bir iş yapmıyorlar, bir de azıcık çalışıyorlar geyiğiyle konuya giriş yapayım. Bazı şubeler azıcık açık kaldığı için (aşağıda bahsedeceğim) bu arkadaşlar azıcık çalışıp tam maaş almıyordur heralde, yani şubeler arası bir dönüşüm, değişim bir şey vardır değil mi? Vardır desin bilen biri yoksa çok bozulacağım ya da bir zamanlar kenara bıraktığım finans kariyerime döneceğim ona göre :D
Neyse bankacılar açısından bu şahane olup olmadığını bilmediğim durum, müşteri açısından pek de şahane değil.


Banka hesabının açılması ile ilgili kısma gelirsek mesela; gittiniz evrakları bankada imzaladınız hesap açtırdınız. Aktivesi için gereken 5 posta size 2-3 gün sonra postalanmaya başlıyor. Karışık bir sıra ile yolluyorlar. Hesaba giriş için kullanacağınız alet, banka kartları, şifreleri, aktivasyon kodları, vs... Hepsi bir araya geldiğinde -Voltran oluşturacak ehehe esprisine de maruz bıraktıktan sonra:D- internet bankacılığı ile, size verilen kağıttaki …

Hollanda İçin Oturum ve Çalışma Vizesi Başvuru Aşamaları - 3

Resim
Türkiye'de yapılacak tüm işlemler bitti, konsolosluk pasaportunuza MVV - D tipi vizenizi bastı, eşyalarınızı, evinizi hallettiniz, o zaman sıradaki uçak biletlerinizi alıp yepyeni hayatınıza uçmak olacaktır.
Biz 2 kişi için 7 valiz, toplam 135 kilo ile :D Amsterdam'a uçtuk. Eşyalarınızı kargo ile göndermeyi pek düşünmeyin hem pahalıya gelecektir, hem de gümrükten çıkmaları uzun sürecektir. Onun yerine bir daha uçak bileti alıp kendiniz alıp getirin, hem daha kısa sürer hem daha ucuza gelir inanın. İşim gereği bir dönem yurtdışına yolladığım kargolardan edinilmiş tecrübelerdir :)


Uçaktan indik ve pasaport kontrolünde ne soracaklar acaba diye düşünüyoruz, öyle ya schengenle bile gelince ne için geldin , kaç gün kalacaksın, nerede kalacaksın diyen adamlar temelli yerleşmeye gelmişiz heralde biraz birşeyler sorarlar diye, elimizde de bir sürü evrak bekliyoruz. Memur pasaportalarımıza baktı ve sadece "Hoşgeldiniz" dedi ve yepyeni hayatımız başladı.
Geldiğinizde yapılması…

Yurtdışına Eşyalı mı, Eşyasız mı Taşınmak?

Resim
Bir süre yurtdışına taşınma hikayemize ara vermiştim malum yeni bir şehre alışmak, yeni birçok şeye alışmak vs... 
MVV - D tipi vizeniz çıktıktan sonra tabi ülkeden ayrılmadan önceki en önemli problem Türkiye'deki evinizi kapatmak olacaktır. Bu durumda da bir soru gündeme gelecek "Eşyalar ile mi taşınmalıyız yoksa eşyasız mı?" Biz ikinci seçeneği tercih ettik nedenlerini tek tek açıklayacağım. 
Öncelikle çalışmaya başlayacağınız firma size bir relocation paketi sunacaktır muhtemelen, tabi sunmama ihtimali de var ama genel olarak sunacaklarından yola çıkalım. Her firma farklı farklı relocation paketleri önermektedir: Mesela sizin tüm konsolosluk vize işlemlerinizi, %30 başvurularınızı yapacak bir danışman şirket ayarlamak ve tüm masrafları ödemek; Uçak bileti ve ekstra bagaj hakkınızı, havaalanı transferlerinizi ödemek;Geldiğinizde burada kalmanız için size geçici olarak ev tutup onu karşılamak; Siz ev tuttuğunuzda emlakçı komisyonunu ödemek; Ev tutma, belediye başvurular…

Şehr-i Eğlence Amsterdam - Saint Nicolas Arrival Day

Resim
Başlıktan da anlayabileceğiniz gibi bu başlık altındaki yazılarda Amsterdam'ın eğlenceli tarafını paylaşmaya çalışacağım, gerçi eğlenceli olmayan tarafı yok heralde :D 
Bu şehre turist olarak ya da yaşamak için geldiğinizde fark edeceğiniz ilk şey her hafta bir festival, bir kutlama, bir eğlence olduğu olacaktır. Saint Nicolas geldi festivali, hala gitmedi bu adam burada ne yapıyor festivali, ışıklar açıldı festivali, kapandı festivali, hadi şarap içelim festivali, dur bugün de şarkı söyleyelim festivali, kraliçe günü, yok o gitti yerine kral geldi o zaman kralımız çok yaşa festivali, en son çok şükür bugünümüze de nefes alıyoruz festivaline de bağlayacaklar, endişeliyim. Özet olarak oturmaya mı geldik hadi eğlenelim modunda burada herkes :D Benim çıkardığım sonuç budur. Biz tabi ki bundan ziyadesi ile memnunuz :)
Bunlardan biri de Saint Nicolas (Sinterklass) Arrival Day. Saint Nicolas'ın Likya'dan (bugünkü Türkiye) İspanya'ya gelip daha sonra Hollanda'ya vardığı …